You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.

Garten.java 6.7KB

123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252
  1. /*
  2. * To change this license header, choose License Headers in Project Properties.
  3. * To change this template file, choose Tools | Templates
  4. * and open the template in the editor.
  5. */
  6. package garten.model;
  7. import garten.view.FlaecheBeet;
  8. import garten.view.FlaechePflanzen;
  9. import garten.view.FlaecheWeg;
  10. import java.awt.event.MouseEvent;
  11. import java.util.ArrayList;
  12. /**
  13. *
  14. * @author Jan
  15. */
  16. public class Garten extends Kompositum
  17. {
  18. private ArrayList<Weg> wege;
  19. private ArrayList<Beet> beete;
  20. private ArrayList<Pflanze> pflanzen;
  21. private Pflanze pfl;
  22. private Pflanze1 pfl1;
  23. private Pflanze2 pfl2;
  24. private Pflanze3 pfl3;
  25. int intmovePflanze;
  26. FlaecheBeet flbeet;
  27. FlaecheWeg flweg;
  28. FlaechePflanzen flpfl;
  29. public Garten(FlaecheBeet flbeet, FlaecheWeg flweg, FlaechePflanzen flpfl)
  30. {
  31. wege = new ArrayList();
  32. beete = new ArrayList();
  33. pflanzen = new ArrayList();
  34. this.flbeet = flbeet;
  35. this.flweg = flweg;
  36. this.flpfl = flpfl;
  37. }
  38. //Funktionen Beete
  39. public void hinzufuegenBeet(int x, int y, int a, int b)
  40. {
  41. Beet neuesBeet = new Beet(x, y, a, b);
  42. beete.add(neuesBeet);
  43. }
  44. public ArrayList<Beet> getBeete()
  45. {
  46. return beete;
  47. }
  48. public void zeichneBeete()
  49. {
  50. flbeet.zeichneBeete(beete);
  51. }
  52. public Beet getBeet(int[] mausposition)
  53. {
  54. System.out.println("Suche richtiges Beet");
  55. Beet tempBeet = null;
  56. for (Beet b : beete)
  57. {
  58. int[] koordinvergleich = b.getKoordinaten();
  59. System.out.println("Maus: " +mausposition[0] +" " + mausposition[1]);
  60. System.out.println("Beet: " +koordinvergleich[0]+" " + koordinvergleich[1]+" " + koordinvergleich[2]+" " + koordinvergleich[3]);
  61. if(koordinvergleich[0]<mausposition[0] && koordinvergleich[1]<mausposition[1] && (koordinvergleich[2]+koordinvergleich[0]) >mausposition[0] && (koordinvergleich[3]+koordinvergleich[1]) > mausposition[1] )
  62. {
  63. System.err.println("Kommt zum Vergleich?");
  64. tempBeet = b;
  65. }
  66. }
  67. return tempBeet;
  68. }
  69. //Funktionen Wege
  70. public void hinzufuegenWeg(int sx, int sy, int ex, int ey)
  71. {
  72. Weg neuerWeg = new Weg(sx, sy, ex, ey);
  73. wege.add(neuerWeg);
  74. }
  75. public void zeichneWeg()
  76. {
  77. flweg.zeichneWeg(wege);
  78. }
  79. //Funktionen Pflanzen
  80. public void hinzufuegenPflanze(Pflanze pflanze)
  81. {
  82. pflanzen.add(pflanze);
  83. }
  84. public void zeichnePflanzen()
  85. {
  86. flpfl.setPflanzen(pflanzen);
  87. }
  88. public Boolean randomBepflanzung()
  89. {
  90. for (Beet b : beete)
  91. {
  92. try
  93. {
  94. int randomAlter = (int) (Math.random() * 3 + 1);
  95. int randomTyp = (int) (Math.random() * 3 + 1);
  96. Boolean bepflanzung = true;
  97. Boolean versetzt = true;
  98. int[] temp = b.getKoordinaten();
  99. int tempx = temp[0] + 10;
  100. int tempy = temp[1] + 20;
  101. int tempxrand = temp[2] + temp[0];
  102. int tempyrand = temp[3] + temp[1];
  103. int deltax = (temp[2] - 40) / ((temp[2] - 40) / 40);
  104. int deltay = (temp[3] - 40) / ((temp[3] - 40) / 50);
  105. do
  106. {
  107. if (randomTyp == 1)
  108. {
  109. pfl1 = new Pflanze1(tempx, tempy, randomAlter,20);
  110. float[] tempbound = pfl1.getBoundingBoxes();
  111. System.out.println("Bounding Boxes: " + tempbound[0] + " " + tempbound[1] + " " + tempbound[2] + " " + tempbound[3]);
  112. hinzufuegenPflanze(pfl1);
  113. }
  114. else if (randomTyp == 2)
  115. {
  116. pfl2 = new Pflanze2(tempx, tempy, randomAlter,15);
  117. hinzufuegenPflanze(pfl2);
  118. }
  119. else if (randomTyp == 3)
  120. {
  121. pfl3 = new Pflanze3(tempx, tempy, randomAlter,10);
  122. hinzufuegenPflanze(pfl3);
  123. }
  124. tempx += deltax;
  125. if (tempx > tempxrand)
  126. {
  127. if (versetzt)
  128. {
  129. tempx = temp[0] + 30;
  130. versetzt = false;
  131. }
  132. else
  133. {
  134. tempx = temp[0] + 20;
  135. versetzt = true;
  136. }
  137. tempy += deltay;
  138. }
  139. if (tempy > tempyrand)
  140. {
  141. bepflanzung = false;
  142. }
  143. }
  144. while (bepflanzung);
  145. }
  146. catch (ArithmeticException e)
  147. {
  148. pflanzen.removeAll(pflanzen);
  149. return false;
  150. }
  151. }
  152. zeichnePflanzen();
  153. return true;
  154. }
  155. public void löscheBepflanzung()
  156. {
  157. pflanzen.removeAll(pflanzen);
  158. flpfl.löschePflanzen();
  159. }
  160. public void erstelleGarten()
  161. {
  162. int height = flbeet.getHeight();
  163. int width = flbeet.getWidth();
  164. int[] randomwertex = new int[4];
  165. int[] randomwertey = new int[4];
  166. randomwertex[0] = 10;
  167. randomwertey[0] = 10;
  168. randomwertex[3] = width - 50;
  169. randomwertey[3] = height - 50;
  170. for (int i = 1; i < 3; i++) //erstelle Random Punkte für Wege + Beete
  171. {
  172. int wegendex = (int) (Math.random() * (170 * i) + (200 * i));
  173. int wegendey = (int) (Math.random() * (170 * i) + (200 * i));
  174. randomwertex[i] = wegendex;
  175. randomwertey[i] = wegendey;
  176. }
  177. for (int i = 0; i < randomwertex.length; i++) //Garten Wege hinzufügen
  178. {
  179. hinzufuegenWeg(randomwertex[i], randomwertey[0], randomwertex[i], randomwertey[3]);
  180. hinzufuegenWeg(randomwertex[0], randomwertey[i], randomwertex[3], randomwertey[i]);
  181. }
  182. for (int i = 0; i < randomwertex.length - 1; i++) //Garten Beete hinzufügen
  183. {
  184. for (int j = 0; j < randomwertey.length - 1; j++)
  185. {
  186. hinzufuegenBeet(randomwertex[i] + 10, randomwertey[j] + 10, randomwertex[i + 1] - randomwertex[i] - 20, randomwertey[j + 1] - randomwertey[j] - 20);
  187. }
  188. }
  189. zeichneWeg();
  190. zeichneBeete();
  191. }
  192. public void löscheGarten()
  193. {
  194. wege.removeAll(wege);
  195. beete.removeAll(beete);
  196. pflanzen.removeAll(pflanzen);
  197. flpfl.löschePflanzen();
  198. flbeet.löscheBeete();
  199. flweg.löscheWeg();
  200. }
  201. public Pflanze getmovePflanze(MouseEvent e)
  202. {
  203. Pflanze diePflanze = null;
  204. int abstand = 30;
  205. for (int i = 0; i < pflanzen.size(); i++)
  206. {
  207. if (Math.abs(pflanzen.get(i).getPositionx() - e.getX()) + Math.abs(pflanzen.get(i).getPositiony() - e.getY()) < abstand)
  208. {
  209. diePflanze = pflanzen.get(i);
  210. abstand = Math.abs(pflanzen.get(i).getPositionx() - e.getX()) + Math.abs(pflanzen.get(i).getPositiony() - e.getY());
  211. System.out.println("Pflanze: " + diePflanze.getPositionx() + " " + diePflanze.getPositiony());
  212. intmovePflanze = i;
  213. System.out.println("Alte Position: " + pflanzen.get(intmovePflanze).getPositionx() + " " + pflanzen.get(intmovePflanze).getPositiony());
  214. }
  215. }
  216. return diePflanze;
  217. }
  218. public void setmovePflanze(MouseEvent e)
  219. {
  220. pflanzen.get(intmovePflanze).setPositionx(e.getX());
  221. pflanzen.get(intmovePflanze).setPositiony(e.getY());
  222. pflanzen.get(intmovePflanze).setAlgorithm();
  223. zeichnePflanzen();
  224. }
  225. }