You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.

Gaertner.java 2.7KB

123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100
  1. /*
  2. * To change this license header, choose License Headers in Project Properties.
  3. * To change this template file, choose Tools | Templates
  4. * and open the template in the editor.
  5. */
  6. package garten.model;
  7. import garten.view.Fenster;
  8. import garten.view.FlaecheBeet;
  9. import garten.view.FlaechePflanzen;
  10. import garten.view.FlaecheWeg;
  11. import java.util.ArrayList;
  12. /**
  13. *
  14. * @author Jan
  15. */
  16. public class Gaertner
  17. {
  18. private Garten meinGarten;
  19. private Fenster fenster;
  20. private FlaecheBeet flbeet;
  21. private FlaecheWeg flweg;
  22. private FlaechePflanzen flpfl;
  23. private ArrayList<Pflanze> pflanzen;
  24. Pflanze1 pfl;
  25. Pflanze1 pfl2;
  26. int height;
  27. int width;
  28. int[] randomwertex;
  29. int[] randomwertey;
  30. public Gaertner(Fenster fenster, FlaecheBeet flbeet, FlaecheWeg flweg,FlaechePflanzen flpfl)
  31. {
  32. meinGarten = new Garten(flbeet,flweg,flpfl);
  33. this.flbeet = flbeet;
  34. this.fenster = fenster;
  35. this.flweg = flweg;
  36. pflanzen = new ArrayList<>();
  37. height = fenster.getHeight();
  38. width = fenster.getWidth();
  39. randomwertex = new int[4];
  40. randomwertey = new int[4];
  41. randomwertex[0] = 10;
  42. randomwertey[0] = 10;
  43. randomwertex[3] = width - 50;
  44. randomwertey[3] = height - 50;
  45. for (int i = 1; i < 3; i++) //erstelle Random Punkte für Wege + Beete
  46. {
  47. int wegendex = (int) (Math.random() * (170*i) + (200*i));
  48. int wegendey = (int) (Math.random() * (170*i) + (200*i));
  49. randomwertex[i] = wegendex;
  50. randomwertey[i] = wegendey;
  51. }
  52. for (int i = 0; i < randomwertex.length; i++) //Garten Wege hinzufügen
  53. {
  54. meinGarten.hinzufuegenWeg(randomwertex[i], randomwertey[0], randomwertex[i], randomwertey[3]);
  55. meinGarten.hinzufuegenWeg(randomwertex[0], randomwertey[i], randomwertex[3], randomwertey[i]);
  56. }
  57. for (int i = 0; i < randomwertex.length - 1; i++) //Garten Beete hinzufügen
  58. {
  59. for (int j = 0; j < randomwertey.length - 1; j++)
  60. {
  61. meinGarten.hinzufuegenBeet(randomwertex[i] + 10, randomwertey[j] + 10, randomwertex[i + 1]-randomwertex[i]-20,randomwertey[j+1] - randomwertey[j]-20);
  62. }
  63. }
  64. //Beet * Weg zeichen, muss noch in Garten (geht halt so recht schön)
  65. flbeet.setBeet(randomwertex,randomwertey);
  66. flweg.setWeg(randomwertex,randomwertey);
  67. pfl = new Pflanze1(100,100,3);
  68. pfl2 = new Pflanze1(200,400,4);
  69. meinGarten.hinzufuegenPflanze(pfl);
  70. meinGarten.hinzufuegenPflanze(pfl2);
  71. meinGarten.zeichnePflanzen();
  72. }
  73. /*
  74. public Pflanze getPflanze(int x,int y)
  75. {
  76. return meinGarten.naechstePflanze(x,y);
  77. }
  78. public void zeichnen()
  79. {
  80. //meinGarten.zeichnen();
  81. pfl.draw();
  82. System.out.println("??");
  83. }
  84. */
  85. }